Uit Psychologie Magazine:

Doel: Makkelijker nog-te-doen-lijstjes onthouden.
Truc: Ik onthoud nooit WAT ik moet doen, maar HOEVEEL ik moet doen. Bijvoorbeeld: Morgen moet ik 1. een boek terugbrengen naar de bieb, 2. boodschappen doen, 3. naar de wasserette en 4. mijn moeder bellen. Dan onthoud ik alleen het getal VIER. Meestal schieten mij spontaan al twee of drie zaken te binnen, maar omdat ik WEET dat ik VIER dingen moet doen, denk ik wat langer na en herinner ik ze me allemaal.
Eigen ervaringen: Werkt goed! Zeker als het gaat om dingen die de volgende dag moeten gebeuren. Zelfs als ik hier pas doodmoe en net voor het in slaap vallen aan denk, weet ik de volgende ochtend nog precies mijn lijstje!

Gepubliceerd door

Kees Dullemond

trainer en coach.

Geef een reactie

