“Gebruikte wapens in een conflict
Onderstaand volgt een rijtje van enige slechte stijlen bij het ruzie maken. Zodra je ziet welke stijl iemand hanteert, kun je misschien gemakkelijker het conflict hanteren.

zegeltjes sparen: opkroppen en dan later ontploffen
psyscho-analyse: je zegt dat wel, maar volgens mij ben je bang om…
afmakertje: goed hoor jij hebt gelijk
etiketteren: je bent nu eenmaal een luie donder
Atoombom op Lutjebroek: dreigen met gevolgen die niet in verhouding staan met het geschil. B.v. iemand komt een keer te laat en je dreigt met ontslag.
Stekels opzetten: ja hoor. Ik doe het toch nooit goed. Je moet ook altijd mij hebben.
Schuldgevoel oproepen: door jou kan ik nooit…. Jij houdt nooit rekening met me.
Breekbaar: hou op ik kan er niet tegen. Ik krijg er hoofdpijn van. “

Gepubliceerd door

Kees Dullemond

trainer en coach.

Geef een reactie

