Ik ben boos

En wat moet ik er mee. mag ik dat eigenlijk wel van mezelf , zo boos zijn. Er is ook een stemmetje dat me dat verbied. Jij, die toch al zolang bezig is met bewustzijnsontwikkeling?!
Maar het is er nu eenmaal. Die boosheid. En voor mij is de beste manier om daar mee om te gaan, dat maar te laten zijn. Het bestaansrecht te geven. Niet wegdrukken en ontkennen, niet reactief vanuit die boosheid handelen, maar er gewoon maar getuige van te zijn.
Ook de boosheid te volgen, te luisteren naar wat het me te vertellen heeft over mezelf. Over het verdriet wat daar onder zit. In dit geval het verdriet dat ik kan voelen als ik veiligheid en contact mis.
Maar ook de angst, die ik ongetwijfeld meegekregen heb van mijn ouders voor het fascisme en xenofobie.
Dat is wat er bij mij getriggerd wordt door de arrogantie van de macht, van verdeel en heers, van ik ben hier de sterkste. Van de politiek zoals dat nu bedreven wordt. Van een partij als de PVV die vanuit geestelijke armoede alleen stoere taal kan bezigen tegen een groot deel van de Nederlandse bevolking. Van partijen als CDA en VVD die vanuit hun machtswellust graag aanschurken tegen het gedachtegoed van deze PVV.
Of laat ik me nu teveel door die boosheid leiden, en is die boosheid de inspirator voor deze woorden. Soit.

Gepubliceerd door

Kees Dullemond

trainer en coach.

Geef een reactie

